Igår fick vi äntligen till att för första gången rida för tränare sen vi kom hit!

Gick till Gustafslund som är en gård som ligger på ca 20min skritt avstånd häifrån, världens bästa Chatzy som varken bryr sig om ny väg, bilar, hästar eller nytt ridhus! 

Red för en tjej som heter Linn Larsson, som brukar ha träningar där. Håller på mycket med unghästar och tävlar i dressyr. Det var en jätte bra träning där jag verkligen fick in ett lite annat tänk.. så himla nyttigt med någons ny syn på oss också!

Vi jobbade mest med övergångar. Vara mer konsekvent, inte låta henne komma undan, och egentligen genom allt .- faktiskt våga sätta lite mer press på henne. Hon är ju faktiskt snart 5 (!!) år nu och det är dags att ta allt ett steg längre. Jag har LÄNGTAT till det.

Så himla lätt att bli kvar i det "gamla" liksom, och kan ibland känna att jag fortfarande rider henne lite som en 3åring.. haha. Nu bråkar hon inte längre, hon gör galoppfattningar fantastiskt bra mot vad vi har gjort innan, och framförallt så orkar hon mer, både psykiskt och fysiskt.

På måndag ska vi igen träna för en ny tränare, denna gången på Flyinge. Så ska jag se vem vi trivs bäst med och se vem vi kommer fortsätta med!

 
Finaste prinsessan på långpromenad idag ♥